Lär känna kommunikationsverktygen lite närmare!
- En visuell strategisk karta STRATEGISLOTTET: vilka är ni och vart är ni på väg, vad står ni för och hur var ska ni prioritera för att lyckas?
- En tankekarta över analysområden för att hitta förbättringar! "Ta da” ANALYSKARTAN!
- Modell för att skapa en kreativ och visuell KANALSTRATEGI - vilka kanaler behövs egentligen?
- Tips för att skapa TEMAN över året och inte prata om allt samtidigt det vill säga att BUDSKAPSÅR.
- VEM GÖR VAD ger exempel på hur ansvaret intern kommunikation kan fördelas mellan olika roller. (Det är knappas kommunikatören som äger den interna kommunikation)
- Hur kommunicerar ni riktningen egentligen så att den blir attraktiv att följa och hur kopplar ni riktningen till var och ens arbetsuppgifter? Heja verktyget SKAPA RIKTNING!
- Förändring är det enda konstanta men hur hanterar vi förändringsreaktioner med bra kommunikation.? Vi träffar personan MAJVOR MOTSTÅNDIG och tar fram kloka tips för att involvera medarbetare i förändringsarbeten.
- Vi gå igenom den eminenta BUDSKAPSMODELLEN som funkar vid alla förändringar likväl som vid fattade beslut.
- Och du då: ärande kommunikatör - vad krävs av dig i framtiden och hur kan du göra för att kliva fram i din organisationen? Verktyget heter KOMMUNIKATÖRBUKETTEN
- Kommunikativt ledarskap är a och o - det är kommunikation som gör en chef till en ledare. Med hjälp av modellen det KOMMUNIKATIVA LEDARSKAPSHJÄRTAT får ni en tankemodell för att coacha ledare.
- Men medarbetarskapet då? Jo men visst. Med modellen DET KOMMUNIKATIVA MEDARBETARSKAPET skapas underlag till diskussion - vad krävs när ALLA ska bli bättre på kommunikation?
- COACHANDE FÖRHÅLLNINGSÄTT - vad är det och vad är viktigt att tänka på?
- Navet i allt relationsbygge är dialogen. Den som är duktig på dialog, samarbetar och väcker engagemang. Vi går därför igenom verktygen DEN KRAFTFULLA DIALOGEN.
- Utan lyssnande ingen dialog. När du fått verktyget LÄRAN OM ATT LYSSNA kommer alla dina relationer blir bättre (sant) och tänkt om du dessutom kan lära ut detta till andra
- Den bästa kommunikationsplanen gör ni tillsammans och du som rådgivare involverar verksamheten i planeringen. Vi går igenom ett workshopupplägg för gemensam KOMMUNIKATIONSPLANERING FÖR DUMMIES!
- Hur skapas bra möten oavsett om de är digitala eller analoga? Om allt det pratar vi i verktyget MÖTESKVALITET JA TACK